leva-just-nu

Direktlänk till inlägg 30 maj 2014

Något positivt

Av ME Mamman - 30 maj 2014 21:42

Testar att bara ha lösenord på vissa inlägg och andra inte.  Detta är ett jag väljer att inte lösenordsbegränsa.


Det har varit så mycket negativt att jag måste få skriva lite positivt.

Rullstolen var en hit!  Jag älskar den.  Min assistent började för några dagar sedan. Och mina föräldrar kom hit och hälsar på.  Vi har som tradition att alltid besöka Barkaby.  I torsdags så fick min assistent följa med och körde mig. Min sambo är liksom i maratonspeed när vi är på Ikea.  Man hämtar det man vill ha och sedan är det klart.  Jag är en sådan där shoppingtjej.  Jag gillar och gå omkring och titta.  Men assistenten och mamma så var det klart lättare. På vägen hem i bilen började jag krampa och jag kan nog säga att det kan vara jävligt farligt..inte för mig utan för att jag kan slå till föraren.  Tack och lov så har sambon 100%  kontroll på sin och min  kropp.   Så snart bilen stannade fick assistenten ta över, då hon åkte med mina föräldrar.   Två kramper inatt, och jag börjar blir mer och mer fundersam på om det verkligen är neurologiskt. Värst, centrum är i underlivet, eller där livmodern skulle sitta.  Jag ligger dubbelvikt av kramper och smärta och  får ibland känslan av att jag måste trycka ut bebisen.  Så det kan ju vara gynekologiskt också.


Idag skulle jag vila mig...och mamma skulle bara ringa för att tala om att de åker till Barkaby Outlet för att köpa byxor till pappa.  Naturligtvis vill jag det.  Sambon hade nyss kommit från spinning, och han frågade om jag ville med.  Ja,, men jag vill inte springa marathon.  Han behövde något mer på Ikea, så  jag skulle vara med mina föräldrar. "Är du villig att åka dit och låta mig gå..åka i de affärer jag vill se, som mamma och pappa vill se, utan att springa".  Då sa han någon som betydde mer än mycket annat. "För dig gör jag vad som helst för att hålla dig glad".


Jag väntar några dagar till innan jag kraschar/dör. I två dagar i rad har jag varit på Ikea. Igår var min superba assistent med, men idag fick hon vara ledig, så jag fick umgås med mamma. Och insåg hur icke handikappvänligt de flesta butikerna på outleten var. Till och med att jag har en liten behändig rullstol, och pappa verkligen försökte så var det verkligen jobb med att komma in. Bitchig som jag blivit ( skulle aldrig gjort detta för 5 år sedan) så kör jag fram till expediterna och påtalar hur svårt det är för handikappade att komma in. Enstaka butiker hade ramper och bredare dörrar, men de flesta inte. Var på Body Shop, där det nästan inte gick att komma in. Utan pappa hade det inte gått. Berättade för flera expediter/ägare att om jag varit själv så hade jag inte kommit in och de missat en kund. ALLA, var väldigt tacksamma över att jag påtalade detta. På Body Shop köpte jag två fantastiska Body scrub, men som jag sa till expediten att utan pappa hade jag inte kunnat komma in.

   

ALLa lovade att de skulle ta upp tillgängligheten och att stänga ute kunder med rullstol, eller för den del en syskonvagn. Sambon  har duschat mig, kan inte göra det själv längre, så nu är jag ren,och halvt död. Mamma är här en dag till och jag hoppas jag orkar in till Enköping en sväng imorgon.

Idag åkte vi in till Enköping och på Ica maxi hade de faktiskt en bok jag väntat på.  I normala fall brukar jag läsa erotiska böcker på engelska men jag köpte den svenska versionen.

 

Rullstolen är helt fantastiskt! God natt, och håll tummarna för inga kramper inatt. Eller håll tummarna för inga kramper alls överhuvudtaget. Godnatt! Imorgon har jag fått reda på att det är söndag och jag ska inte göra någonting....förutom möblera lite och göra iordning så det blir lättare att få tag i kläder.   Men nu efter att bara haft två små skalv idag och resten mensvärk (utan livmoder) så ska jag lägga mig och sova.  Och känner mig på gott humör för en gångs skull   

 
 
Cecilia summerar

Cecilia summerar

31 maj 2014 23:18

Jag gläds åt att du kommit ut och att du fått assistent! Så bra! All lycka med det!

http://cecilia.ekhemmanet.se

 
Åsa

Åsa

1 juni 2014 20:05

Skönt det även händer något bra i Ditt liv.

http://naltabblovers.blogspot.se

 
Ingen bild

Victoria

2 juni 2014 21:40

Hej! Jag fick tipset till din blogg av en ME-kompis. Hon har följt dej lite och såg inlägget om dina skakningar/kramper och tog kontakt med mej. Grejen är att jag har ungefär samma kramper/anfall som du. De sitter i Solar Plexus som utgångspunkt för mej och kan hålla på allt från 5 min till ca 20 min. Jag har haft mina anfall sedan feb 2008. Jag blev sjuk i ME sommaren 2007. Fick diagnos ME på Gottfries i april 2008. Victoria Mattsson heter jag och bor i Målsryd utanför Borås. Jag tror du kanske känner igen mitt namn från ME-gruppen på Facebook. Kanske. Eller inte. :) Jag ville bara säga att jag också har svåra anfall och lever med dem. Det finns mycket att skriva om detta och jag tänker att det blir svårt i ett kommentarfält som detta. Vill du veta mer om mina och vad vi kommit fram till? I så fall jag maila dej om du vill. Min mailadress är vickan444@yahoo.se Kram Victoria

 
Polär Marielle

Polär Marielle

5 juni 2014 13:48

Hej goa du! Vad skönt med assistent! Rullstolskrångel känner jag till. Jag tror att folk som inte har med rullstolskörning i vardagen inte har en aning om vad krångligt det är. Toppen att du talar om i affärerna. Jag har mest blivit förbannad och fräst omkring när saker inte funkat. :-(
Stor bautakram!

http://polaritym.wordpress.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ME Mamman - 6 oktober 2016 15:25

Jag tror aldrig jag haft problem med verkligheten.  Det har varit fantasi, eller verkliget.  Sant eller osant.    Men på senare tid jag har misstänkt att jag inte har sån koll på verkligheten som jag har.   Eller kontroll på verkligheten.  Men det bö...

Av ME Mamman - 29 augusti 2016 09:38

Jag har många år haft adhd. För mig har det inneburit att jag påbörjat en mängd projekt.  Jag har en rastlöshet som är svår att beskriva.  Jag har alltid en kroppsdel i rörelse.  En viftande tå,  ett vickande finger, eller en viftande fot.  Jag är al...

Av ME Mamman - 6 juli 2016 21:28

Verktyg låter kanske som en knepig rubrik, men jag tänkte berätta lite om hur jag hanterar smärta och ångest. Alltså dela med mig av lite verktyg.   Värk och smärta har varit en del av mitt liv sedan jag var 12 år.  Det var då jag började få ...

Av ME Mamman - 29 juni 2016 20:39


Psykisk ohälsa läser man mycket om nuförtiden.  Det är idag lättare att lida av psykisk ohälsa än för 20-30 år sedan.  Lättare är det ju inte, men mer accepterat.  Åtminstone är det vad jag vill tro.    Jag har ME,  det är en autoimmun neurol...

Av ME Mamman - 29 juni 2016 13:27

Det är ett ganska allmänt tankesätt att om man sover dåligt så tar man igen den sömnen.  Det är alltså ingen fara att missa en natts sömn eller två.  Det tar man igen.....sägs det.    Och det finns många råd när man inte kan sova.  Det jag hört ...

Presentation


Jag är en kvinna med ME/cfs, fibromyalgi, adhd och fetma som försöker hitta verktyg att njuta av livet, trots att livet inte alltid är snällt.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards